12. mars 2011

Kjekkasgenser !

På grunn av at jeg ikke fikk strikka noe særlig de to siste månedene før jul endte en liten kjekkas opp med gavekort på denne kjekkasgenseren fra Pickles :) 

Mor bestemte seg for fargen Mokkabønne i garnet Pickles Baby Merino. Dette er et lett og luftig garn som du ikke helt klarer å fatte at er 100% ull. For du skal være ganske så fin på det hvis det her klør!
Genseren er strikket med dobbel tråd på pinne nr 5 så det går fort når en bare får satt seg ned med den :)


Genseren er en smal modell i motsetning til de fleste barnegensere som ofte er ganske vide. Jeg fikk dessverre ikke nok garn til å strikke halskanten like bred som den egentlig skal være. Men syns den ble fin uansett :)


Nå er det bare å vente til neste helg. Da skal den lille kjekkasen få den, håper den passer c",)


Tenkte jeg skulle benytte sjangsen til å vise frem det denne kjekkasen fikk når han ble født også. Det er nå snart to år siden gitt. Tiden flyr!


Dette settet synes jeg er så fint! Enkelt, men allikevel dekorativt til en liten gutt :)
Oppskrifta fant jeg på Drops og settet er strikket i Drops Alpaca. Sokkene har ikke hæl og kan derfor brukes lenge på babyføtter som vokser :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar