28. aug. 2011

Enkel rullgardin !

Rullgardin og rullgardin, den gjør nytta si iallefall!
Fant ganske fort ut at gardinene ikke stengte ute nok lys alene og de trengte derfor selskap av ei "rullgardin".



Denne er rimelig enkelt lagd av to fleecepledd fra Kid (45 eller 50 kr stykket), litt restestoff, bånd og tre svarte knapper.
Som dere ser så går det mye i grønt på rommet mitt :p

Rullgardina er hengt opp ved hjelp av en gardinvaier og to spikre, 
enkelt og greit 
(enda enklere ettersom vaieren var på plass når jeg flytta inn :p).
For at den skulle få gjøre nytta si fortest mulig sydde jeg en løpegang øverst slik at jeg fikk hengt den opp med en gang.


Etterhvert sydde jeg på grønne bånd (fra søstrene grene) til stilker og sydde så jeg på blomstene med tett sikksakksøm.
Det ble ikke så mye dekor på gardina, men akkurat nok til at den ikke er bare hvit og kjedelig :p


Så sydde jeg fast tre hemper på baksiden. Her brukte jeg også silkebånd fra Søstrene Grene. Den midterste ser dere på bildet over. Når det var gjort var det knappene sin tur. Og siste sømmen var på langsidene og i bunnen av gardina. 

Nå kan den slippes ned om kvelden og rulles opp om morgenen c",)

Et enkelt og greit prosjekt til en studentvennlig pris !




1 kommentar:

  1. Du store min! Her skjer det ting! Det ble jo helt topp! Mammaklem

    SvarSlett