29. jan. 2012

Velkomstgave!


Tidlig i januar bestemte en liten gutt seg for at det var på tide å komme seg ut til resten av verden !
Det var da litt før tia så jeg hadde jo ingen velkomstgave klar... Men i løpet av noen få dager fikk jeg sendt oppover denne lille lua c",) 
Den ble så søt!
 Oppskrifta er fra Garnstudio. Siden gutten var såpass liten som han var strikket jeg på pinne 2,5 med Drops Alpakka. Også strikket jeg nedenfra og opp, selv om oppskrifta sa motsatt.. Ble så lite og pirkete med så tynt garn og tynne pinner :p




Håper den passa lille gutten, aldri strikka så liten lue før jeg gitt.
Lua ble da sendt ivei så fort den var ferdig, med løfte om at den ordentlige gaven var under produksjon c",)



Vest, bukse og sokker er nå sendt oppover!


Sokkene er strikket etter en oppskrift som ligger hos Garnstudio. Strikket de nok litt lengre enn det som står, men det er nok bare en fordel tror jeg c",)
De kan også brukes som votter om det er behov for det.




Vesten finner dere også oppskrift på hos Garnstudio. Jeg strikket den i 1-3 mnd.
Vesten, sokkene og lua er strikket i Drops Alpakka.



Buksa har jeg sydd med utgangspunkt i ett mønster fra Ottobre. Den er sydd i samme stoff som skjørtene jeg har blogget tidligere. Jeg likte passformen skikkelig godt, så håper bare på at den er like god som den ser ut som c",)







2 kommentarer:

  1. Havna tilfeldig innom den flotte bloggen din. Er imponert over alt det flotte du lager.
    Legger meg til som følger av bloggen din.
    Ha ei fortsatt trivelig helg:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! c",) Koselig å få besøk på bloggen!
    Håper du har hatt ei fin helg også !

    SvarSlett