4. nov. 2011

Enkel vest til ei lita frøken !

Da har jeg endelig fått prøvd meg på Enkel vest fra Pickles.
(Den har vært ferdig en stund, men ble først gitt bort igår)

Jeg har strikket den i Drops Nepal, ett herlig garn i Ull og Alpakka c",)
Ikke så lett å gjengi fargene ordentlig men det er nr 4434, lilla mix.
Ser i ettertid at det gjerne kunne vært tre knapper. Får prøve å huske på det neste gang den skal strikkes.



 Oppskrifta er enkel og rask, den kan også varieres så langt fantasien strekker seg. Jeg valgte å hekle en enkel kant rundt hele vesten og en litt mer dekorativ på ermene. Også heklet jeg noen blomster og sydde godt fast. 


Selv om frøkna ble 2 år valgte jeg å strikke den i str 3-4 år, fordi jeg har opplevd at pickles sine oppskrifter kan være litt små i størrelsen.
 Nå har de begynt å skrive opp mål i oppskriftene sine og det er kjempe bra! c",) Er så kjedelig å strikke noe som blir for lite...
Men, nå kan iallefall frøkna ha den leenge, så da satser jeg på at den falt i smak c",)



3 kommentarer:

  1. Så fantastisk fin blogg du har Hanne - du er dyktig :-) Morsomt og inspirerende å se.

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg er kusina til Mari, og hun tipset meg om bloggen din! Du og jeg driver jo med veldig mye av de samme tingene! Så moro!
    Vesten var flott! Jeg har hørt at Nepal-garnet blir fort nuppete. Har denne blitt brukt enda? Fint med tilbakemelding hvis du husker det!

    Jeg skal snart i gang med en vest/tunika til meg i Drops Andes. Jeg er spent på om det holder seg pent!

    Lykke til videre! Jeg gelder meg til å følge deg!

    SvarSlett
  3. Artig artig ! :)
    Denne vesten er nok ikke brukt så mye enda, men jeg har selv en vest i Lima og den ser fin ut enda den! Lima, Nepal og Andes er jo det samme garnet i forskjellig tykkelse ;)

    Lykke til deg også, kommer nok innom bloggen din å titter også c",)

    SvarSlett