24. jan. 2013

Traktor og gravemaskin !


 Her kommer enda en julegave c",)
Jeg hadde en del garn fra Nøstebarn liggende etter lueproduksjon for noen år siden. Endelig ble det litt garnslanking på meg også !


Genseren er strikket med utgangspunkt i bestefartrøya fra Nøstebarn.
Mønsterborden har jeg satt sammen selv fra diagrammer jeg har funnet på internett.
Selv om jeg hadde diagram tror jeg alle traktorene og gravemaskinene er litt forskjellig ;p


- Mors - Turbo - Prins -
Knappene er fra Snella og Petronella c",)

Bilknappene har reist helt fra Kina !


Som tidligere nevnt er genseren strikket av restegarn, det kommer til syne her. Gikk visst tom for blått, så da var det bare å gå over til grønt om genseren skulle bli ferdig c",)


Genseren er tynn, lett og varm. 
Den har visst falt i smak hos mottakeren c",) 
Virkelig koselig når det jeg lager blir satt pris på !



2 kommentarer:

  1. Heisann :)
    Hvor kan jeg finne mønstret på denne fine genseren?

    SvarSlett
  2. Den er strikket etter nøstebarns oppskrift på bestefartrøye. Jeg har lagt til mønsterborden selv. Mulig jeg har diagrammet liggende her et sted. Hvis du skriver opp mailadressa di kan jeg sende det til deg om jeg finner det :)

    SvarSlett