9. apr. 2013

Votter i knallfarger !

Jeg skulle strikke en bursdagsgave til en gutt som fylte 7 år i påsken. Synes det er litt vanskelig å finne på noe til disse gutta så det ble sendt melding til mora med spørsmål om gutten hadde noen bursdagsønsker. 


Ullvotter! var svaret jeg fikk, og da gjerne med mulighet for å få fri fingrene. Er visst noen som har skjønt at det stort sett kommer strikka eller sydde gaver fra denne kanten :p
Men, er jo veldig koselig når unga også setter pris på det c",)



Garnlageret ble undersøkt og jeg fant noen nøster med Smart Superwash fra Sandnes Garn i knalle fargerog et nøste grått.


De ble til litt underveis ettersom jeg bare hadde mønster i damestørrelse.
Håper gutten ble fornøyd c",)
Jeg fikk iallefall lyst til å strikke slike votter til meg selv også, er jo utrolig kjekt å ha fingrene lett tilgjengelig!




2 kommentarer:

  1. Sånne vil jeg ha å :-) du har kanskje oppskriften

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den oppskrifta jeg brukte som utgangspunkt står i ei bok som både jeg og mamma har. Så kan kopiere til deg i helga.

      Slett