16. feb. 2011

Velkommen til verden-gave!

Det dukket opp noen nye små verdensborgere i fjor og noen av disse fikk en ullbody i velkomstgave. Det er jo tross alt ikke like varmt utenfor magen som inni!


Oppskriften til denne herligheten finner du i boka Myk start av May B. Langhelle. Ei ordentlig fin bok med mange fine strikkeoppskrifter til baby, og noen få til mamma'n :)


Det som er genialt er at du begynner der knappene er nederst på bakstykket og strikker deg oppover til skudrene for så å strikke begge forstykkene. Alt dette i ett stykke! Etterpå strikker du opp masker til armene. Dette vil si at det blir minimalt med montering! Kun noen få cm i sidene, det liker jeg iallefall c",)

I oppskrifta så står det ingenting om knytingen. Men, jeg syntes det ble litt rart at den innerste omslagsbiten skulle ligge løst. Derfor bestemte jeg meg for å tvinne noen tråder som gjør at den holder seg på plass c",) 
Den hekla kanten rundt står det heller ingenting om. Den lagde jeg for å få litt farge på bodyen. 


Kun fått go' ord fra mammaene til disse nye verdensborgerne, så bodyene ble nok godt mottatt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar