6. feb. 2011

Lue, hals og votter!

Endelig er settet mitt ferdig  c",)

Begynte på halsen i jula, lua ble ferdig midt i januar og nå er endelig vottene klare til bruk!

Settet er strikket i Lima fra Drops, fortsatt en herlig garnkvalitet i ull og alpaca. 


Halsen er egenkomponert. Den er enkel og jeg felte noen masker jevnt oppover hele halsen slik at den ble litt smalere oppe enn nede. Lua er strikket med utgangspunkt i denne oppskrifta for å få en anelse om maskeantall. 


Oppskrift til vottene fant jeg på pickles.
Pickles anbefales fortsatt på det sterkeste! Noen av oppskriftene dems kan se litt vanskelige ut, men, ikke mist motet før du har prøvd! Sjelden så vanskelig som det ser ut til å være c",)


Enkelt sett!
Behagelig og varmt.
Passet bra at det ble ferdig nå som vinteren endelig har returnert til Trondheim c",)



(..Jeg strever med å holde noen prosjekter for meg selv nå.. Men, sånn er det når det gjelder gaver, ikke så lurt å publisere de før mottakerene har fått de..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar