2. apr. 2011

Kjole til lillesøster!

Jeg syns det er koselig å kunne gi bort en strikket gave når det kommer noen nye søte, små verdensborgere. Denne gangen funderte jeg litt på hva jeg skulle strikke.. Ettersom det nærmer seg vår og sommer landet jeg på kjole..
Da var det bare å finne ut hvilken kjole...
Med en nøstebarnoppskrift i bakhodet gikk turen til (morgrethe) for å handle garn. Jeg fant frem ett hespe med silkeull fra nøstebarn.. Herlig og lett ullgarn med 35% silke, tenkte at det må da bli godt for en liten baby i sommer : ) Etter at jeg hadde kjøpt det kom (morgrethe) med en idè til kjoleoppskrift. Og slik ble da resultatet ! :)




Oppskriften til denne søte kjolen kan du laste ned her c",)
Den er designet av Tora Frøseth. Det er også en oppskrift som heter kjole til storesøster, den oppskriften må kjøpes.


Jeg har gjort litt mer ut av de heklede kantene enn det står i oppskriften og de små søte knappene har jeg kjøpt hos husfliden i Trondheim.

Takk for tipset, (morgrethe)!  
c",)

3 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Sommerlig farger og i silke-ull blir den perfekt til en sommerbaby!

    SvarSlett
  2. Den ble jo kjempefin! Og ferdig til turen oppover og... :-)
    Mammaklem

    SvarSlett
  3. Takktakk ! Ja, kantene ble heklet på bussen igår og kjolen ble gitt bort idag :)

    SvarSlett