28. apr. 2011

Påskeegg med innhold!

Årets lille påskeprosjekt var påskeegg til kjæresten.
Jeg kjøpte et egg på Åhléns, malte ene halvdelen hvit, også var det bare å begynne med dekoreringen c",)



Jeg skrev ut noen fotografier og noen påskefigurer som jeg fargela med vanlige fargeblyanter. Teknikken jeg brukte for å få fotografiene og påskefigurene til å sitte på egget ble decoupage. Det er en veldig enkel teknikk, det eneste problemet jeg fikk var at blekket i fotografiene gled litt utover eller rett og slett ble "skrap av"... En bruker det en har til å fikse problemet.. 
I mangel av fikseringsspray bruker man hårspray og det funket faktisk ganske bra :)



Et påskeegg er jo ikke akkurat flatt. Så det er en liten utfordring å få bildene til å ligge fint, men med litt tålmodighet så blir det bra c",)

Oppi påskeegget var det selvsagt godteri, men også noen smågaver.


Mariuslue, egen designet pingvinlue og kylling c",) 
Mariuslua er strikket med utgangspunkt i ei pannebåndoppskrift i ei bok som heter Norsk Strikk (Embla forlag). Den er strikket i Smart fra SandnesGarn. 
Pingvinlua er strikket i diverse restegarn (noe jeg har nok av gitt). 


Med ruteark er det ikke så vanskelig å lage mønster selv c",)


Den store kyllingen er heklet etter oppskriften fra Drops påskekalender. Den lille kyllingen er heklet uten oppskrift, etter at jeg var ferdig med den store som ble påskepynt på hytta. 


En liten sløyfe og to små hjerter, så var egget klart til å bli gitt bort c",)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar