12. apr. 2011

Pannebånd!

Vinteren sier farvel og våren sier endelig hei! Derfor benytter jeg anledningen til å strikke meg ett pannebånd eller to c",)

Her er orginal oppskriften, den er da på engelsk.. Så jeg lette litt og fant den på norsk hos HappyMamma.



Pannebåndet er ganske så godt og varmt på grunn av fasongen. Det er mye breiere på midten :) Det er kjempe enkelt å strikke, ikke bruker du lang tid heller!




Det er vanligvis bare en knapp.. Men, det brune båndet ble litt for stort for meg og da løste jeg det med å sy i en knapp til slik at jeg fikk kortet det inn litt. Pannebåndene blir ganske tøyelige så derfor har jeg sydd i en knapp til på det sjøgrønne også i tilfelle det strekker seg etter litt bruk :)



Det brune pannebåndet er strikket i Classic Alpaca
Og det sjøgrønne er strikket med dobbel tråd av Alpaca, begge kvalitetene er fra Drops.



1 kommentar:

  1. Du får ting unnagjort du, Hannemor!
    De ble jo kjempefine!
    Mammaklem

    SvarSlett