21. mai 2011

Flere pannebånd, til frøken og dukke!

Jeg kan vel starte det innlegget her men at;  
ingen ting er så galt at det ikke er godt for noe...
Resultatet av noen korte strikkestunder resulterte i to pannebånd, ett i str 5 år omtrent (håper jeg) og ett i dukkestørrelse.
Det i dukkestørrelse var så absolutt ikke planlagt. Men, sånn går det når en prøver seg frem litt og ikke orker å rekke opp på tredje forsøket c",) 




Men når dukkepannebåndet var felt av, så ble forsøk fire til ett pannebånd som forhåpentligvis passer 5 åringen !
 Det som i utgangspunketet skulle bli ett pannebånd til ei bursdagsfrøken, ble til ett pannebånd til henne og en liten dukkevenn, slettes ikke værst, til en feilproduksjon å være c",)


Pannebåndene er strikket i Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka. Med en tråd hvit og en rosa. De er strikket med utgangspunkt i denne oppskriften som jeg fant hos HappyMamma. Jeg har også strikket disse i voksenstørrelse. Se innlegget her.

De små pannebåndene ble pyntet med heklede blomster 
og fine knapper :)
Enkelt, men dekorativt syns nå jeg.

1 kommentar: