15. mai 2011

Nå kan 17.Mai komme !

Bunadsstrømpene er ferdig og da kan 17.Mai bare komme !


Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk til om jeg kom til å bli ferdig når jeg begynte på dette prosjektet.. Det er mye kast, strikk to sammen, fletter og det hele.. Meen, seint på kvelden 14 mai er de ferdig :) 
Jeg har ikke festet trådene i tåa enda da jeg håper å få prøvd de på eieren imårra for å forsikre meg om at de passer før jeg fester dem.


Det er ikke så lett å få frem mønsteret på bilder. Men det er både havskummønster og fletter på strømpene.
Nå krysser jeg bare fingrene for at eieren blir fornøyd c",)

Oppskriften på strømpene finner du i SandnesGarn sitt hefte, Tilbehør nr 12. Her finner du både barnestørrelser og herrestørrelser. Disse er størrelse 4-6 år.
Det skal egentlig strikkes i Sisu, men jeg har brukt Drops sitt Fabel garn. Gikk kjempegreit :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar