3. okt. 2011

50års gave til Mamma'n min !

I midten av september fylte mamma'n min 50 år, 
og da måtte jeg jo fikse bursdagsgave!
Satsa på at selvlagd er vellagd, for valget falt på å sy en kjole.. c",)


Var litt spent da jeg ikke hadde noen konkrete mål å gå etter, 
men den passa!
Mønsteret fant jeg i "Made by me" -sybloggernes beste oppskrifter. Kjolen heter sukkertøykjole og den kommer fra Klinkekult.

Jeg har ikke sydd noe særlig før (iallefall ikke uten mamma ved siden av meg) og det gikk overraskende nok knirkefritt å sy kjolen. Kunne jo ikke spurt mamma om hjelp heller så det måtte jo bare gå!

Må skryte litt av boka da det er mange fine mønstre i den 
og alle er nøye forklart :)
Det står flere syprosjekter står på lista fremover for å si det sånn !
c",)

Må også nevne den økonomiske siden av denne bursdagsgaven da.. Er så heldig at jeg bor i en by der det finnes noen gullgruver ved navn Fretex! Kjolen er sydd av to Black Design-gardiner og jeg betalte den nette sum av 80 kr for stoffet ;)


2 kommentarer:

  1. Kom over bloggen din i dag, å sitter her å sniker og koser meg! Kjolen ble kjempefin, som alt det andre du lager! Inspirerende :D

    Mvh Annicen

    SvarSlett
  2. Så bra ^^, Blir lykkelig når noen blir inspirert! Ble posetivt overrasket over hvor fin kjolen ble sjøl jeg.. :p Må vel snart få sydd en til meg sjøl også :) Håper det kommer flere innlegg fremover som du liker :)

    SvarSlett