10. okt. 2011

Hals til frøkna !

Inspirasjon til denne halsen er hentet fra Olavas Verden.
Da det ikke finnes noen oppskrift måtte en jo bare prøve :p
Og jeg fikk prøvd meg på å hekle bestemorrute for første gang, det var jo lekende lett!


Meen, bestemorruta mi ble ikke like tett som Olava sin, så jeg strikka en hvit firkant og sydde fast på baksia, så ble halsen litt tykkere foran og kontrasten ble fin syns jeg !


Slik ser da halsen ut på meg, bare så vidt jeg får den over hodet men regner med (og håper på) at den passer bedre til 6åringen som får den i posten ganske snart c",)


Halsen er hekla/strikka i Drops Alpaca
Var vanskelig å få frem fargen på bildene, men, men..
Har hekla en kant rundt hele halsen og hadde egentlig tenkt å hekle noen blomster å pynte den med.. Noe jeg kom på etter at jeg hadde pakka den inn... Såå, spørs om de kommer i posten en gang senere ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar