31. jan. 2011

Bursdagsgaver c",)

Tenkte jeg skulle vise frem tre bursdagsgaver... 
To som er "scrappa" og en strikket..
Det vil si, den ene er bare ett kort.

Nærmere bestemt ett vinflaskeslips! 
(Dette lagde jeg sommeren '09)


En enkel og morsom måte å pynte opp ei vinflaske på c",) 
På grunn av at jeg brukte så mange brads (spilttbinderser) tok jeg å limte på en bakside i samme kartong som resten av slipset slik at baksidene på splittbindersene ble skjult. Jeg skrev også en bursdagshilsen på denne baksiden.. 
Mye morsommere å gi bort noe så "kjedelig" som ei vinflaske når den ser sånn ut!



Neste bursdagsgave er ett dørskilt som ble gitt bort nå rett før helga.


Nå er det litt lettere å finne frem til leiligheten til disse to fantastiske menneskene c",)

Dette er en gave som er rask å lage og koselig å gi bort!
(En kan selvfølgelig gjøre det mer avansert enn det jeg har gjort her).
Bokstavene er klistremerker. Det fargete papiret har litt struktur i seg. Ellers så har jeg brukt noen brads til pynt her også :)

Tilslutt kommer den gaven som er strikket. Mottakeren her er litt yngre enn hun som fikk vinflaskeslipset .. Nærmere bestemt så var dette en av de første bursdagsgavene frøkna fikk :)


Den er strikket etter denne oppskrifta fra Drops. Fargen er lys lilla i garnet Merino Extra Fine.
Jeg syns den er så søt! Og kjekk å ha utenpå en tynn genser :) 
Den er også ganske kjapp å strikke da den strikkes på pinne nr 4,5 hvis jeg ikke husker feil. De hvite kantene er heklet på til slutt.

Får du lyst på noe lignende selv kan du sjekke ut denne oppskriften. Drops har mange fine modeller så det er bare å kose seg på nettsiden og kjenne på fingrene som begynner å lengte etter strikkepinnene.





2 kommentarer:

  1. Du e så kjempeflenk Hanne <3

    Fra Stine og William :)

    SvarSlett
  2. Takktakk, S og W :) Si ifra hvis dere vil ha ett nytt skilt når snøen blir borte med tanke på at det er ett vinterbilde av W.. Da kan du få beste farger å sånn sjøl å :p

    SvarSlett